- صفحه اصلی
- /
- ثبت تغییرات شرکت در رشت
خدمات تغییرات شرکت در رشت
ثبت تغییرات شرکت به معنای ثبت هر گونه تغییر در اطلاعات شرکت در اداره ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری است. ثبت تغییرات شرکت نیز مانند ثبت خود شرکت الزامی است.
ثبت گلسار با ارائه خدمات جامع، به کسبوکارها کمک میکند تا امور ثبتی خود را بهسادگی پیش ببرند. این تیم میتواند بهصورت حضوری و غیرحضوری در فرایند ثبت تغییرات شرکت و انجام مراحل اداری به شما کمک کند. ثبت تغییرات شرکتها شامل ثبت افزایش سرمایه، ثبت کاهش سرمایه، تغییرات در اساسنامه، تغییر در هیئت مدیره و مدیریت شرکت، انتقال سهام، تغییر محل شرکت میشود. تیم پشتیبانی ثبت گلسار در تمامی مراحل، از مشاوره تا اجرای امور ثبتی و اداری، کنار شما است.
فرم درخواست مشاوره
جهت ارتباط با کارشناسان و دریافت پشتیبانی، میتوانید با شماره 01391011012 تماس بگیرید و یا از فرم الکترونیکی زیر استفاده کنید. کارشناسان پشتیبانی ثبت گلسار در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
نیاز به مشاوره دارید؟ با ما تماس بگیرید!
با تیم ثبت گلسار تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حرفهای و تخصصی ما بهرهمند شوید. همراه شما هستیم تا مسیر موفقیت را هموارتر کنیم.خدمات ثبت شرکت ثبت گلسار
ثبت تغییرات شرکت در رشت
شرکتها میتوانند پس از ثبت اولیه، هرگونه تغییر در اطلاعات یا ساختار خود ایجاد کنند. بر اساس قوانین جمهوری اسلامی، این حق برای صاحبان کسبوکار در نظر گرفته شده است تا در صورت لزوم، تغییرات مورد نظر را در شرکت خود به ثبت برسانند.
انواع تغییرات شرکتها:
- تغییر در نوع شرکت
- تغییر در سرمایه
- تغییر در آدرس
- تغییر در اعضای هیئت مدیره و مدیریت
- تغییر در اساسنامه
- تغییر در ساختار مالکیت
- تغییر در نام یا علامت تجاری
- تغییر در شرایط فعالیت
- تغییر در مسئولیتهای قانونی
زمانی که شرکتها تغییرات خود را به صورت رسمی و قانونی اطلاعرسانی میکنند، به این فرایند ثبت تغییرات شرکت گفته میشود.
تغییرات یک شرکت زمانی مورد قبول سازمانها، نهادهای دولتی، بانکها و سایر مؤسسات قرار میگیرد که آگهی آن در روزنامه رسمی منتشر شده باشد و انجام این تغییرات بدون ثبت رسمی، اعتبار قانونی ندارد.رشت دارای موقعیت جغرافیایی و پتانسیل اقتصادی متعددی است، که این امر آن را به یکی از گزینههای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری و ایجاد کسبوکار کرده است.
ثبت گلسار با ارائه خدمات ثبت شرکت در رشت و ثبت تغییرات شرکت در رشت، میتواند همراه مطمئنی در مسیر رشد و توسعه کسبوکار شما باشد و تمامی امور ثبتی را بهصورت حرفهای و دقیق انجام دهد.
مراحل انجام فرایند تغییرات شرکت در رشت
مراحل انجام فرایند تغییرات شرکت در رشت به طور کلی، بهصورت زیر است:
- تصمیم گیری و تعیین نوع تغییرات:
ابتدا باید اعضای شرکت دربارهی نوع تغییر موردنظر تصمیم گیری کنند. این تغییر میتواند، تغییر در نام شرکت، تغییر در نوع فعالیت شرکت، تغییر در اساسنامه شرکت یا سایر موارد باشد.
- مشخص کردن نوع تغییر و تنظیم صورتجلسه:
پس از مشخص شدن نوع تغییر توسط اعضای شرکت باید صورتجلسه متناسب با آن تنظیم شود. این صورتجلسه میتواند از نوع مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده و یا از نوع مجمع هیئت مدیره باشد.
- چاپ صورتجلسه و امضای اعضای حاضر در جلسه:
امضا صورتجلسه توسط اعضای حاضر در جلسه ضروری میباشد. اگر تصمیم به واگذاری انجام این تغییرات به وکیل یا موسسات ثبتی باشد، وکالتنامه مربوطه نیز توسط اعضا باید امضا شود، اطلاعات تغییرات و صورتجلسه در اختیار وکیل باید قرار گیرد.
- ثبت تغییرات در سامانه irsherkat.ir و ارسال مدارک:
برای ثبت تغییرات شرکت و بارگذاری صورتجلسه، ابتدا ورود به سامانهی irsherkat.ir انجام شده و سپس مدارک لازم، بر اساس نوع تغییر اعلامشده توسط سامانه، به همراه رسید پذیرش از طریق دفاتر منتخب پستی به ادارهی ثبت ارسال میشود.
- ارسال مدارک به اداره ثبت شرکتها:
پس از تکمیل اطلاعات در سامانه و دریافت رسید پذیرش نهایی، با مراجعه به یکی از باجههای منتخب پستی، مدارک شامل صورتجلسهی امضا شده، برگهی وکالت، کپی مدارک اعضا و رسید پذیرش به ادارهی ثبت شرکتهای شهر یا استان مربوطه ارسال میشود. سامانه، علاوه بر رسید پذیرش، کد رهگیری نیز ارائه میدهد.
- پیگیری وضعیت و دریافت آگهی تغییرات:
با استفاده از کد رهگیری، میتوان وضعیت ثبت تغییرات را از طریق سامانه پیگیری کرد و در صورت تایید نهایی، امکان مراجعه به اداره ثبت شرکتها و دریافت آگهی فراهم میشود. در صورت وجود ایراد در مراحل ثبت، اصلاحات لازم انجام شده و مدارک مجدداً ارسال میشود تا در نهایت تایید شود.
- انتشار آگهی تغییرات در روزنامه رسمی:
طبق الزامات قانونی، لازم است تغییرات شرکت در روزنامه رسمی منتشر و پس از آن، نسخههای چاپی آگهی بهعنوان سند معتبر نگهداری شود. زیرا ممکن است در مراجعات بعدی مورد نیاز باشد.
با انجام این مراحل، فرایند اطلاعرسانی و قانونی شدن تغییرات شرکت به پایان میرسد، و از آن پس این تغییرات در پرونده ثبتی شرکت ثبت شده و معتبر خواهند بود و پیشنهاد میشود برای جلوگیری از مشکلات همان ابتدا در انجام این موارد از مشاوره مالیاتی در رشت بهره ببرید.
صورتجلسه چیست؟
صورت جلسه در انتهای مذاکره، تمام فرایندهای انجامشده در جلسه را لیست میکند و مشخص میکند که درباره چه موضوعاتی صحبت شده و دلایل آن چه بوده است. صورتجلسه، خروجی نهایی تمامی مذاکرات است و در آن باید تمام تغییرات شرکت، از جمله خروج یا ورود شرکا، تغییرات در میزان سرمایهگذاری، نوع کاربری شرکت و موارد دیگر ثبت شود و باید به امضای تمامی اعضای حاضر در جلسه برسد. انواع صورتجلسه عبارتنداز:
- صورتجلسه مجمع عمومی عادی:
به مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی سالیانه نیز گفته میشود، زیرا باید حداقل سالی یکبار تشکیل شود. مجامع عمومی با حضور سهامداران تشکیل میشود و افراد غیرسهامدار تنها در صورتی میتوانند در جلسات شرکت کنند که وکیل یا منشی باشند.
بهطور کلی، مجمع عمومی عادی برای انتخاب مدیران شرکت به جز اولین مدیران، انتخاب بازرس یا بازرسان شرکت به جز اولین بازرسان، تصویب امور مالی، تصویب یا رد معاملهی مدیران یا مدیرعامل با شرکت، تقسیم سود و اندوخته اختیاری، تعیین حقالزحمه بازرس، انتخاب بازرس یا بازرسان علی البدل، تعیین پاداش برای اعضای هیئت مدیره، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و تعیین حق جلسه برای اعضای غیرموظف هیئت مدیره تشکیل میشود.
- صورتجلسه مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده:
مجمع عمومی عادی بهطور فوقالعاده، در صورت ایجاد یک مسئله فوری برگزار میشود. هدف از برگزاری این جلسه، رسیدگی به مسائلی مانند تغییرات در اساسنامه شرکت، تغییر در سرمایه، ادغام یا تقسیم شرکت، برکناری هیئت مدیره، فروش یا انتقال بخشی از دارایی شرکت، مسائل حقوقی و ….. است.
برای برگزاری مجمع عمومی فوقالعاده، باید تعداد سهامداران حاضر در جلسه به حد نصاب برسند و در اساسنامه شرکت تعداد حد نصاب حضور مشخص شده است.
- صورتجلسه مجمع هیئت مدیره:
مجمع هیئت مدیره، برای اتخاذ تصمیمات مهم و نظارت بر عملکرد تشکیل میشود. اعضای هیئت مدیره در شرکتها نقش اساسی را برعهده دارند و براساس قوانین و نوع شرکت، تعداد اعضای هیئت مدیره مشخص میشود.
اساسنامه شرکت، کلیه امور مربوط به تعیین زمان، مکان برگزاری جلسات هیئت مدیره، نحوه دعوت از اعضا و مهلت حضور در جلسات را دقیق و مشخص تعیین میکند. اداره جلسات هیئت مدیره نیز با رئیس و در غیاب وی با نایب رئیس هیئت مدیره خواهد بود.
چرا باید تغییرات شرکت را در روزنامه رسمی منتشر کنیم؟
طبق قوانین، تمام شرکتها موظف هستند تغییرات و تأسیس خود را در روزنامه رسمی منتشر کنند. از آنجایی که این روزنامه تحت نظارت قوه قضاییه فعالیت میکند، آگهیهای ثبتشده از اعتبار قانونی برخوردار هستند.
با ثبت آگهی در این روزنامه، امکان اعلام عمومی تأسیس یا تغییرات شرکت به نهادهای دولتی، قضایی و نظارتی فراهم میشود که این موضوع برای سرمایهگذاران، طلبکاران و شرکای تجاری اهمیت دارد، زیرا به آنها کمک میکند تا از حقوق خود محافظت کنند.
هزینه و مدت زمان ثبت تغییرات شرکت در رشت توسط تیم ثبت گلسار:
هزینههای ثبت تغییرات شرکت در رشت متغیر میباشد و این مقدار بستگی به نوع تغییر، تعداد صورتجلسهها و میزان سرمایه دارد. همچنین، ثبت آگهی در روزنامه و میزان کاراکترهای آگهی روزنامه در تعیین هزینه موثر است.
در خصوص زمان مورد نیاز برای ثبت تغییرات شرکت در رشت، باید گفت که این زمان نیز به عوامل مختلفی از جمله به نوع تغییرات و تعداد صورتجلسات ارائه شده بستگی دارد و اگر همه چیز به خوبی پیش برود این تغییرات تا 10 روز انجام میشود.
ثبت گلسار میتواند با دریافت مدارک کامل شرکت شما، روند این تغییرات را برایتان آسانتر کند و ارائه خدمات تغییرات شرکت و انجام امور حسابداری در رشت شما را به بهترین شکل همراهی کند.
خدمات تغییرات شرکتها در رشت توسط ثبت گلسار
ثبت گلسار با ارائه خدمات ثبتی و اداری میتواند به بهبود عملکرد شرکتها و کسبوکارها در زمینههای مختلف کمک کند. این تیم با تکیه بر تجربه و تخصص، یکی از معتبرترین ارائه دهندگان خدمات ثبتی، از جمله ثبت انواع شرکتها و تغییرات شرکتها در رشت و سایر شهرها است.
این موسسه با ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری ثبت تغییرات شرکت و ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی و رشت، به مشتریان این امکان را میدهد که بهراحتی و در هر زمانی که بخواهند، فرایند ثبت تغییرات را انجام داده و همچنین، میتوانند از مشاورههای تخصصی کارشناسان ما بهرهمند شوند.
مراقبت و پشتیبانی حرفهای، قیمتهای مناسب و رقابتی، تعامل و ارتباط موثر میتواند از دیگر دلایلی باشد که میتوان خدمات ثبت گلسار را در رشت انتخاب کرد. همچنین، رضایت مشتریان قبلی گواهی بر کیفیت محصولات و خدمات این شرکت است.
در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به دریافت مشاوره رایگان، با شمارههای درجشده در سایت ثبت گلسار تماس بگیرید.
سوالات متداول
مهمترین سوالات در مورد ثبت تغییرات شرکت در رشت
تغییرات در مدت فعالیت شرکت معمولاً بر عهده هیئت مدیره است. در بیشتر موارد، هیئت مدیره باید تصمیمات مربوط به تمدید یا کاهش مدت فعالیت شرکت را تصویب کند که این مسئله در مجمع عمومی اتفاق میافتد و این تصمیمات معمولاً به تصویب اکثریت اعضای مجمع نیاز دارند. همچنین، ممکن است بسته به نوع شرکت (سهامی عام، سهامی خاص، دانش بنیان و …) و قوانین داخلی آن، مراحل خاصی برای این تغییرات لازم داشته باشد.
شرکتها میتوانند پس از ثبت اولیه، هرگونه تغییر در اطلاعات یا ساختار خود ایجاد کنند. زمانی که شرکتها تغییرات خود را به صورت رسمی (در روزنامه رسمی) و قانونی اطلاعرسانی میکنند، به این فرایند ثبت تغییرات شرکت گفته میشود.
انواع تغییرات شرکتها: تغییر در نوع شرکت، تغییر در سرمایه، تغییر در آدرس، تغییر در اعضای هیئت مدیره و مدیریت، تغییر در اساسنامه ، تغییر در ساختار مالکیت، تغییر در نام یا علامت تجاری، تغییر در شرایط فعالیت، تغییر در مسئولیتهای قانونی و …….
پس از مشخص شدن نوع تغییر توسط اعضای شرکت باید صورتجلسه متناسب با آن تنظیم شود.
برای ثبت تغییرات شرکت و بارگذاری صورتجلسه، ابتدا ورود به سامانهی irsherkat.ir انجام شده و سپس مدارک لازم، بر اساس نوع تغییر اعلامشده توسط سامانه، به همراه رسید پذیرش از طریق دفاتر منتخب پستی به ادارهی ثبت ارسال میشود.
بله، براساس نوع صورتجلسه و نوع تغییر باید متن آن بهطور اختصاصی تنظیم شود، تا از لحاظ قانونی معتبر باشد. عنوان و تاریخ جلسه، لیست حاضرین، تصمیمات اتخاذ شده، موضوع جلسه، امضای اعضا و محل برگزاری، از جمله نکاتی است که باید در تنظیم متن صورتجلسه مدنظر گرفته شود.
هزینههای ثبت تغییرات شرکت در رشت متغیر میباشد و این مقدار بستگی به نوع تغییر، تعداد صورتجلسهها و میزان سرمایه دارد. همچنین، ثبت آگهی در روزنامه و میزان کاراکترهای آگهی روزنامه در تعیین هزینه موثر است.
ثبت گلسار با تیمی متخصص و باتجربه ارائه دهنده خدمات مربوط به ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکتها است.
ثبت گلسار، با ارائه خدمات حضوری و غیرحضوری ثبت تغییرات شرکت، به مشتریان این امکان را میدهد که بهراحتی و در هر زمانی که بخواهند، فرایند ثبت تغییرات را انجام داده و همچنین، میتوانند از مشاورههای تخصصی کارشناسان این مجموعه بهرهمند شوند.
مجامع عمومی با حضور سهامداران تشکیل میشود و افراد غیرسهامدار تنها در صورتی میتوانند در جلسات شرکت کنند که وکیل یا منشی باشند.
بهطور کلی، مجمع عمومی عادی برای انتخاب مدیران شرکت به جز اولین مدیران، انتخاب بازرس یا بازرسان شرکت به جز اولین بازرسان، تصویب امور مالی، تصویب یا رد معاملهی مدیران یا مدیرعامل با شرکت، تقسیم سود و اندوخته اختیاری، تعیین حقالزحمه بازرس، انتخاب بازرس یا بازرسان علی البدل، تعیین پاداش برای اعضای هیئت مدیره، تعیین روزنامه کثیرالانتشار و تعیین حق جلسه برای اعضای غیرموظف هیئت مدیره تشکیل میشود.