ثبت نمایندگی در رشت

ثبت نمایندگی

شرایط ثبت نمایندگی در رشت

مسئولیت‌های حقوقی به طور کامل بر عهده نمایندگی است، به عبارت دیگر، نمایندگی شخصیت مستقل و جداگانه‌ای دارد. اجازه‌ی ثبت نمایندگی به شرکت‌های داخلی یا خارجی اعطا می‌شود که به صورت قانونی ثبت شده باشند و شخصیت حقوقی داشته باشند. شرکت‌های خارجی می‌توانند نمایندگی خود را در ایران ثبت کنند، زمانی که کشورشان دارای تعاملات و روابط اقتصادی با ایران باشد. متقاضی ثبت نمایندگی باید دارای سوءپیشینه کیفری و هیچ گونه سوابق کیفری نباشد.

متقاضی ثبت نمایندگی باید به سن قانونی رسیده باشد. نماینده شرکت می‌تواند از نام و برند شرکت اصلی به عنوان اعتبار برای ارائه خدمات و پاسخ به درخواست‌های مشتریان استفاده کند.

شعبه یا نمایندگی باید به‌دقت نام شرکت اصلی را برگزیند. نماینده مجاز به اختصار نوشتن نام یا ترجمه نام شرکت اصلی نیست.

نماینده بر اساس قرارداد نمایندگی منعقد شده، بخشی از موضوعات و وظایف شرکت اصلی را انجام می‌دهد. بر اساس آئین‌نامه اجرای قانون، ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت‌های خارجی توسط یک یا چند شخص حقیقی مقیم ایران انجام می‌شود. تیم ثبت گلسار خدمات ثبت شرکت در رشت و تاسیس شعبه در گیلان را به همراه مشاوره تخصصی در رشت و با تیم حرفه‌ای انجام می‌دهد.

تفاوت ثبت نمایندگی شرکت و شعبه

فعالیت‌هایی که توسط شعبه انجام می‌شود، باید دقیقاً همان فعالیت‌هایی باشد که در مرکز اصلی شرکت انجام می‌شود. با این حال، نماینده می‌تواند به عنوان مزیت تعدادی از فعالیت‌ها، فعالیت‌های دیگری را نیز در شعبه انجام دهد.

شعبه، شخصیت حقوقی مستقلی ندارد، اما اگر نمایندگی دارای شخصیت حقوقی مستقلی باشد، در آن صورت شعبه به عنوان یک واحد مستقل و معتبر شناخته می‌شود.

مسئولیت‌های قانونی و حقوقی شعبه بر عهده مرکز اصلی شرکت است؛ اما تمامی مسئولیت‌های حقوقی و قانونی نماینده بر عهده خود نماینده است. این بدان معناست که در موارد قانونی یا حقوقی، مرکز اصلی شرکت مسئولیت دارد، اما نماینده نیز در زمینه مسائل حقوقی خود، مسئولیت دارد.

مدارک لازم جهت ثبت نمایندگی شرکت در رشت

مشخصات ثبتی شرکت اصلی:

  • ارائه ترجمه رسمی اسناد ثبتی شرکت اصلی
  • ارائه قرارداد نمایندگی معتبر با شرکت خارجی
  • ارائه آخرین گزارش مالی تایید شده شرکت خارجی
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه فعالیت نماینده در زمینه نمایندگی
  • گزارش از فعالیت‌های شرکت خارجی همراه با دلایل ایجاد نمایندگی در ایران
  • تکمیل فرم تعیین نام
  • ارائه مدارک شناسایی متقاضی (نماینده) یا در صورت نمایندگی به نام شخص حقوقی، ارائه مدارک ثبتی شرکت نماینده
  • اعلام نشانی اقامتگاه قانونی نمایندگی
  • اعلام آدرس محل سکونت نماینده
  • معرفی‌نامه نماینده یا نمایندگان شرکت خارجی

نکته: تمامی مدارک شرکت خارجی باید تایید اداره ثبت شرکت‌های کشور متقاضی و وزارت خارجه آن کشور را داشته باشند، سپس تایید سفارت یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور. پس از ترجمه رسمی این مدارک به فارسی و تایید اداره فنی دادگستری، اصل و ترجمه آن به اداره ثبت شرکت‌ها ارائه می‌شود.

مجازات در نظر گرفته شده برای شرکت‌ها و نمایندگی‌های ثبت نشده

با توجه به ماده ۵ مربوط به قانون مزبور، در صورتی که شرکت‌ها فعالیت‌های مالی، صنعتی و عمرانی را آغاز کنند و بدون اقدام برای ثبت نمایندگی یا شعبه، متخلف خواهند بود. این شرکت‌ها در مراحل اولیه محکمه ملزم به پرداخت جریمه نقدی از ۱,۰۰۰ تومان تا ۵۰,۰۰۰ تومان خواهند بود. همچنین، باید به ازای هر روز تاخیر در ثبت شرکت، مبلغی بین ۵,۰۰۰ تومان تا ۵۰,۰۰۰ تومان را پرداخت کنند.

در صورتی که بعد از گذشت سه ماه از صدور حکم قطعی، این تخلف ادامه داشته باشد، قانون از ادامه فعالیت شرکت مذکور جلوگیری خواهد کرد.

جهت مشاوره آنلاین همین حالا تماس بگیرید!

مجموعه ثبت گلسار برای ارائه خدمات بهتر به شما مشتریان عزیز بستری قوی برای پشتیبانی و ارائه مشاوره فراهم کرده است شما می‌توانید در هر مرحله با مشاوران ثبت گلسار در ارتباط بوده تا تمام ابهامات و مشکلاتتان برطرف شود.
خدمات ما

دیگر خدمات مجموعه ثبت گلسار

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌های خدمات ثبت گلسار