ارسال صورت‌حساب در سامانه مودیان در رشت

ارسال صورت حساب در سامانه مودیان در رشت

سامانه مودیان مالیاتی چیست؟

سامانه مودیان مالیاتی پلتفرمی است که هدف آن جمع‌آوری و یکپارچه سازی اطلاعات مربوط به مودیان مالیاتی است. طبق قوانین و مقررات مربوطه، تاریخ‌های مشخصی به عنوان فراخوان‌های اجرا اعلام شده است و براساس آن تاریخ‌ها، گروهی از شرکت‌ها مشمول به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی وسامانه‌های مودیان مالیاتی ثبت نام کنند. سامانه مودیان مالیاتی برای ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی به مودیان فعالیت می‌کند. این سامانه، با هدف جلوگیری از فرار مالیاتی و حذف رسیدگی ممیز محور مطابق قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان راه اندازی شده است. شما جهت انجام امور مالی و مشاوره مالیاتی در رشت از جمله ارسال صورت حساب در سامانه مودیان کافی است با متخصصین مجرب ثبت گلسار تماس بگیرید و از خدمات حرفه ای ما بهره‌مند شوید.

سامانه مودیان چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • این سامانه تحت مدیریت سازمان مالیاتی است.
  • برای هر مودی یک کارپوشه تشکیل خواهد شد.
  • سامانه مودیان به وسیله حافظه مالیاتی متصل خواهد شد.
  • مرجع ثبت، صدور و استعلام صورت‌حساب استفاده می‌شود.

حافظه مالیاتی چیست؟

حافظه مالیاتی به هر نرم‌افزار و سخت‌افزاری اطلاق می‌شود که دارای پنج ویژگی زیر باشد:

  • حافظه مالیاتی نوعی حافظه الکترونیکی است
  • ذخیره و نگهداری اطلاعات صورتحساب
  • انتقال اطلاعات به سامانه مودیان
  • حافظه مالیاتی تحت نظارت سازمان امور مالیاتی است
  • دارای شماره شناسه یکتای اختصاصی است

چه کسانی ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند؟

تمام افراد حقوقی و آن دسته از افراد حقیقی که خودشان صاحبان مشاغل و واحدهای مختلف تولید، فروش و… هستند، مطابق قانون ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی هستند.

مهلت ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی

  • شرکت‌های پذیرفته شده در فرابورس و بورس از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
  • شرکت‌های دولتی و همچنین دستگاه‌های اجرایی دیگر از تاریخ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
  • اشخاص حقوقی (البته اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ در این مورد استثنا هستند) از تاریخ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
  • همچنین صاحبان مشاغل فراخوان هشت گانه مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱

تمامی این افراد طبق زمان بندی مجلس می‌بایست نسبت به ثبت نام در سایت، و انجام مراحل قسمت آموزش سامانه مودیان، اقدام کنند.

جریمه عدم ثبت نام در سامانه مودیان چیست؟

مشمولین موظفند صورتحساب‌های الکترونیکی خود را به سامانه مودیان مطابق فراخوان‌های اعلام شده بر اساس قانون تسهیل تکالیف مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، در موعدهای مشخص ارسال نمایند.

عدم ثبت نام در سامانه مودیان، عدم استفاده از پایانه فروشگاهی و سایر موارد مذکور در بند ب ماده 22 قانون، به جریمه‌ای منجر خواهد شد که معادل 10% از فروش انجام شده یا بیست میلیون ریال ( هر کدام که بیشتر باشد) را به همراه دارد. همچنین عدم رعایت این مقررات منجر به محرومیت از معافیت‌ها، نرخ صفر و مشوق‌های مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم در همان سال مالی نیز خواهد شد.

صاحبان کسب و کار که با نحوه ثبت نام در سامانه مودیان و ارسال الکترونیکی صورتحساب در سامانه مودیان رشت آشنایی ندارند، می‌توانند بر تخصص و تجربه کارشناسان شرکت ثبت گلسار که از پیشروان حوزه خدمات مالی است، اعتماد کنند. تیم ثبت گلسار با اطمینان خاطر، راه اندازی سامانه مودیان مالیاتی و سایر امور مالی کسب و کار شما را انجام خواهند داد. برای کسب اطلاعات و انجام مشاوره در امور مالیاتی و انجام کلیه امور حسابداری در رشت با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره آنلاین همین حالا تماس بگیرید!

مجموعه ثبت گلسار برای ارائه خدمات بهتر به شما مشتریان عزیز بستری قوی برای پشتیبانی و ارائه مشاوره فراهم کرده است شما می‌توانید در هر مرحله با مشاوران ثبت گلسار در ارتباط بوده تا تمام ابهامات و مشکلاتتان برطرف شود.
خدمات ما

دیگر خدمات مجموعه ثبت گلسار

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌های خدمات ثبت گلسار