تنظیم لیست حقوق و لیست بیمه در رشت

تنظیم لیست حقوق و لیست بیمه در رشت و گیلان

تهیه لیست حقوق و دستمزد در رشت

لیست حقوق و دستمزد یک سند مهم است که شامل اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان یک شرکت یا سازمان می‌شود. تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد یکی از موارد مهم در حسابداری است. دستمزد به مبلغی گفته می شود که به صورت ساعتی یا روزانه به پرسنل تعلق می‌گیرد و حقوق مبلغی است که پرداخت آن بر مبنای ماهانه صورت می‌گیرد.

لیست حقوق و دستمزد از آن جهت برای مدیران و مسئولان منابع انسانی اهمیت دارد که می‌توانند حقوق و دستمزد کارکنان را به صورت صحیح و مطابق با قوانین مربوطه مدیریت کنند.

این لیست شامل موارد زیر است:

  • حقوق پایه
  • مزایا
  • پاداش
  • کارانه‌ها
  • بیمه‌ها 
  • سایر مزایا و تسهیلات

لیست حقوق و دستمزد شامل اطلاعاتی درباره درآمد و مزایایی است که کارکنان در ازای کار خود دریافت می‌نمایند.

در ابتدای هر سال شورای عالی کار، مبلغ لیست حقوق و دستمزد همان سال را به صورت عمومی منتشر می‌کند تا کارفرمایان و کارگران از جزئیات حقوق و دستمزد مطلع شوند. تهیه لیست حقوق و دستمزد و سایر فعالیت مالی فرآیندهای حساسی هستند که باید توسط افراد حرفه‌ای صورت بگیرند برای بهره بردن از خدمات حسابداری در رشت کافی است که با شرکت ثبت گلسار که دارای تیمی متخصص و مسلط به امور مالیاتی و مالی است، تماس بگیرید.

در تهیه و تنظیم لیست حقوق و دستمزد توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. جمع آوری و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان از جمله میزان حقوق، پاداش، مزایا و هرگونه پرداخت اضافی یا مزایای غیر نقدی.
  2. محاسبه‌ی درست و دقیق مالیات مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان بر اساس قوانین و مقررات مالیاتی
  3. ارسال لیست حقوق و دستمزد به موقع و به شکل الکترونیکی یا فیزیکی به مراجع مالیاتی.
  4. حفظ کپی‌های پشتیبان از لیست حقوق و دستمزد برای استفاده در آینده و به منظور ارائه به مراجع مالیاتی برای اثبات.
  5. رعایت قوانین مربوط به حقوق و دستمزد کارکنان و پرداخت مالیات مربوطه برای جلوگیری از هر گونه تخلفات و جرایم مالیاتی.

تنظیم و زمان ارسال حقوق و دستمزد

نکته‌ی مهم در مورد لیست حقوق و دستمزد، نحوه‌ی تنظیم و زمان دقیق ارسال آن است. لازم است به منظور پیشگیری از هرگونه خطا یا اشتباه در محاسبات حقوقی، این لیست با دقت کافی تهیه و تنظیم شود. زمان ارسال لیست حقوق و دستمزد معمولا در تاریخ پایان ماه است، تاخیر در ارسال لیست حقوق و دستمزد باعث نارضایتی کارکنان و مشکلات مالی برای سازمان می‌شود، بنابراین لازم است تا این فرایند به صورت منظم و به موقع انجام پذیرد.

لیست بیمه و زمان ارسال آن

تهیه‌ی لیست بیمه کارکنان از موارد مهمی است که کارفرمایان باید به آن توجه داشته باشند و ارسال آن در انتهای هر ماه به سازمان تامین اجتماعی انجام شود.

همه‌ی شرکت‌هایی که کد کارگاهی بیمه دارند، موظفند که کارگران و کارمندان خود را بیمه کنند.

لیست بیمه تامین اجتماعی شامل سوابق بیمه‌ای کارگران و کارمندان از قبیل:

  • نام و کد ملی کارکنان
  • دستمزد روزانه
  • دستمزد ماهانه
  • مزایای که مشمول بیمه می‌شوند
  • حق بیمه‌ی سهم کارگر
  • کسورات

تمامی افرادی که نامشان در لیست بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، باید حق بیمه‌ای برای دریافت مزایا به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کنند. حق بیمه شامل 30% از حقوق است که 7% را خود کارگر یا کارمند می‌دهد و 23% بقیه به عهده‌ی کارفرما است.

در صورت وجود تغییرات در بیمه کارکنان، لازم است کارفرما لیست را پس از بروزرسانی، ارسال کند. برای آنکه اطلاعات بیمه کارکنان همواره بروز باشد و هیچ گونه اشتباهی در پرداخت حقوق و بیمه رخ ندهد، درج تغییرات در لیست بیمه، یک اقدام ضروری است.

عواقب عدم ارسال لیست حقوق و دستمزد

عدم یا تاخیر در ارسال لیست بیمه و حقوق و دستمزد، اغلب یک تخلف مالی محسوب می‌شود و ممکن است فرد خاطی را در معرض جرایم متفاوتی قرار دهد.

در صورتی که کارفرما در موعد مقرر یعنی تا پایان ماه بعد، لیست حقوق و دستمزد و بیمه‌ی پرسنل را ارسال نکند یا با تاخیر ارسال کند، مشمول پرداخت جریمه‌ی نقدی به میزان 10 درصد مبلغ جمع کل حق بیمه همان ماه و بیمه بیکاری خواهد شد و علاوه بر آن، جریمه‌ی تاخیر در ارسال و پرداخت لیست حقوق و دستمزد و بیمه، 2 درصد به ازای هر ماه نسبت به جمع کل حق بیمه و بیمه بیکاری محاسبه، و از وی مطالبه می‌گردد.

خدمات شرکت ثبت گلسار برای تنظیم لیست حقوق و بیمه در رشت

شرکت ثبت گلسار، با داشتن متخصصین مجرب در حوزه مالی و مسلط به خدمات مالیاتی در رشت، افتخار دارد در زمینه‌ی تهیه‌ی لیست حقوق و دستمزد و لیست بیمه‌ی کارکنان و پرسنل سازمان‌ها به بهترین شکل و بدون هیچ گونه خطایی در استان گیلان و شهر شما را همراهی کند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت تماس بگیرید.

جهت مشاوره آنلاین همین حالا تماس بگیرید!

مجموعه ثبت گلسار برای ارائه خدمات بهتر به شما مشتریان عزیز بستری قوی برای پشتیبانی و ارائه مشاوره فراهم کرده است شما می‌توانید در هر مرحله با مشاوران ثبت گلسار در ارتباط بوده تا تمام ابهامات و مشکلاتتان برطرف شود.
خدمات ما

دیگر خدمات مجموعه ثبت گلسار

دسته‌بندی‌ها

دسته‌بندی‌های خدمات ثبت گلسار